Det krävs inga särskilda förkunskaper för att gå denna utbildning men det rekommenderas att Du är anställd inom djursjukvården idag för att kunna omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken efter kursen.
Kundkommunikation och Telefontriage är en kurs som är utformad för personal inom Djursjukvården som vill utvecklas i sitt möte med kund. Den allra första kontakten är en början på en kundrelation och hos oss sker den som oftast med kund i telefon. Därför kommer vi under de två kursdagarna att prata om triagering på telefon för att ge kunden rätt förutsättningar redan vid det första mötet, hur vi möter kund i olika situationer, hur vi kommunicerar i tal och genom vårt kroppsspråk samt hur vi kan vara personliga på ett professionellt sätt.
Delar av kursinnehållet
- Telefontriage: Hur vi prioriterar våra patienter utifrån symtom och tillbud
- Rådgivning i telefon
- Kommunikation: Vad är det?
- Hur möter du kund på absolut sämsta sätt inom vår bransch?
- Hur gör vi för att skapa och bibehålla en varaktig kundrelation?
- Vad händer om vi inte engagerar oss i kunden?
- Hur omvänder vi en missnöjd kund?
- Hur hanterar vi klagomål?
- Fördomar
- Smittsam arbetsmiljö
- Att vara personlig på ett professionellt sätt
- Hur möter vi kunden i telefon: inventera, analysera och rätt åtgärd
- Problemanalys
Nästa tillfälle
4 -5 april 2025
08:00 - 17:00
Förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika samt snacks och dricka ingår under hela kursen
Plats
Sandhamnsgatan 63, Gärdet i Stockholm
Pris
På plats: 3900 kr exkl. moms per kursdag
Vill du stå på intresselistan för Kundkommunikation och Telefontriage?
Maila admin@crace.se