Kundkommunikation och Telefontriage

Kundkommunikation och Telefontriage

Behörighetskrav

Det krävs inga särskilda förkunskaper för att gå denna utbildning men det rekommenderas att Du är anställd inom djursjukvården idag för att kunna omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken efter kursen.

Kundkommunikation och Telefontriage är en kurs som är utformad för personal inom Djursjukvården som vill utvecklas i sitt möte med kund. Den allra första kontakten är en början på en kundrelation och hos oss sker den som oftast med kund i telefon. Därför kommer vi under de två kursdagarna att prata om triagering på telefon för att ge kunden rätt förutsättningar redan vid det första mötet, hur vi möter kund i olika situationer, hur vi kommunicerar i tal och genom vårt kroppsspråk samt hur vi kan vara personliga på ett professionellt sätt.


Delar av kursinnehållet

- Telefontriage: Hur vi prioriterar våra patienter utifrån symtom och tillbud
- Rådgivning i telefon
- Kommunikation: Vad är det?
- Hur möter du kund på absolut sämsta sätt inom vår bransch?
- Hur gör vi för att skapa och bibehålla en varaktig kundrelation?
- Vad händer om vi inte engagerar oss i kunden?
- Hur omvänder vi en missnöjd kund?
- Hur hanterar vi klagomål?
- Fördomar
- Smittsam arbetsmiljö
- Att vara personlig på ett professionellt sätt
- Hur möter vi kunden i telefon: inventera, analysera och rätt åtgärd
- Problemanalys

Nästa tillfälle
HT 2024
08:00 - 17:00


Förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika samt snacks och dricka ingår under hela kursen

Plats

Sandhamnsgatan 63, Gärdet i Stockholm

Pris

På plats: 3900 kr exkl. moms per kursdag


Vill du stå på intresselistan för Kundkommunikation och Telefontriage?

Maila admin@crace.se